لوگو سایت
جستجو
Close this search box.

چک لیست سئو داخلی سایت برای المنتور

سئو داخلی سایت المنتور

در این آموزش قصد داریم بهترین توصیه ها و ترفند های مناسب، برای سئو داخلی سایت و افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل را توضیح دهیم

آیا برای سئو سایت تان تمامی موارد را رعایت می کنید؟ از لینک سازی تا تحقیق کلمه کلیدی و… . جنبه های بسیار زیادی برای بررسی سئو وجود دارد و در اینجا امیدواریم تمامی مطالب را پوشش دهیم.

در این آموزش قصد داریم تا به یکی از اساسی ترین زمینه های سئو یعنی سئو داخلی سایت بپردازیم.

سئو چیست ؟

بهینه سازی موتور های جستجو که همه ما آن را با عنوان سئو (SEO) می شناسیم. فرآیندی که ما برای بهینه سازی محتواهای خودمان مانند مقاله، لندینگ پیج، ویدئوها و… برای دریافت رتبه بهتر در موتور های جستجو انجام می دهیم.

در سئو داخلی، مراحی فنی برای بهینه سازی نوشته ها اشاره می کند، بنابراین نوشته ها، با کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بهتری میگیرند.

فقط باید توجه کنید که کلمات کلیدی تنها بر روی سئو سایت شما تاثیر گذار نیستند و ظاهر سایت و عناصر گرافیکی نیز در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد.

پس اجازه بدید تا در ادامه چک لیست بهینه سازی SEO رو با همدیگه مطالعه کنیم!

آماده سازی سئو داخلی سایت

در این مقاله ما به دنبال تحقیق کلمه کلیدی نیستیم، زیرا این مورد خیلی مهم هست و نیاز به یک آموزش کامل و جامع دارد. با این حال مطالبی زیادی در مورد نحوه انتخاب کلمه کلیدی وجود دارد که می توانید مطالعه کنید.

افزودن دکمه شبکه های اجتماعی

یکی از مهم ترین مواردی که در سئو داخلی سایت مورد اهمیت هست، اضافه کردن دکمه شبکه های اجتماعی می باشد. دلیل واضح آن هم این است که کاربران مطالب شما را به اشتراک می گذارند و باعث افزایش ترافیک در شبکه های اجتماعی می شود. این مورد باعث بهبود سئو داخلی سایت شما می شود. همچنین موتور های جستجو از سیگنال های شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی سایت استفاده می کنند.

فراتر از آن، کاربرانی که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ممکن است آن را در سایت های خودشان لینک بدهند و به ترافیک و افزایش رتبه سایت شما بهبود ببخشد.

سئو داخلی المنتور

بهینه سازی سرعت سایت

یکی از مهم ترین فاکتور های سئو داخلی سایت، عملکرد و سرعت بارگذاری سایت می باشد. گوگل اول از همه سرعت بارگذاری سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. زیرا گوگل عنوان کرده یکی از عوامل رتبه بندی، سرعت سایت می باشد. دوما بر تجربه کاربری تاثیر می گذارد.

47 درصد بازدید کنندگان انتظار دارند تا یک صفحه وب، در کمتر از 2 ثانیه باگذاری شود. اگر سایت شما کند باشد، به همان میزان شانس این وجود دارد تا نیمی از کاربرانی که روی لینک شما کلیک می کنند قبل از اینکه فرصتی برای مشاهده سایت داشته باشند، به عقب برمیگردند و سایت را می بندند.

در اینجا یک مقاله عالی در مورد چگونگی افزایش سرعت سایت های وردپرسی داریم . اما درادامه، برخی از عوامل تاثیر گذار در سرعت سایت را آورده ایم.

بخوانید : افزایش سرعت سایت المنتوری با استفاده از افزونه WP Rocket

افزونه ها

داشتن تعداد زیادی افزونه به خصوص افزونه های سنگین با کد نویسی غیر استاندارد بر روی سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر می گذارد.

اگر از افزونه المنتور استفاده می کنید، به دلیل طراحی ماژولار این صفحه ساز، نیازی به افزونه های جانبی زیادی ندارید و تمامی مواردی که در طراحی سایت نیاز هست را دارا می باشد که این باعث کاهش حجم صفحه و افزایش سرعت بارگذاری می شود.

اینم یادتون باشه که : افزونه های کمتر برابر است با زمان بارگذاری سریعتر

هاستینگ

هاستینگ تاثیر زیادی در سرعت سایت شما دارد. ما توصیه میکنیم با توجه به بودجه خود از سرویس های هاست های وردپرس که منابع بیشتری در اختیار سایت قرار می دهند استفاده کنید.

قالب

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در سرعت سایت شما، انتخاب قالب می باشد. در اینجا حتما توصیه می کنیم از قالب وردپرس Hello Elementor استفاده کنید. این قالب به عنوان سومین قالب محبوب در رتبه بندی سایت وردپرس قرار گرفته است. قالب Hello Elementor با حذف کد های اضافی که شاید در خیلی از موارد نیاز نباشد، جزء سبک ترین قالب های وردپرس می باشد.

تصاویر

حالا که صحبت از سرعت و عملکرد سایت هست، یکی دیگر از عوامل مهم تصاویر می باشد. تصاویر باید تا حد ممکن در کمترین میزان حجم خود باشند.

اطمینان حاصل کنید تصاویری که در سایت استفاده می کنید با استفاده از ابراز های TinyPNG و افزونه های بهینه سازی تصاویر در وردپرس مانند Shortpixel بدون از دست دادن کیفیت تصویر، حجم را تا زیر 1 مگابایت بیاورند. در بحث طراحی سایت هم این فاکتور را در نظر بگیرید که تصاویر نقش بسیار مهمی خواهند داشت. پس خیلی به این مورد توجه کنید.

سئو داخلی سایت المنتور

خب، همچنین تصاویر بخشی از سئو داخلی سایت هستند. باید توجه کنید که تصاویر، تگ alt، نام تصویر و در صورت امکان دارای کپشن باشند. ترفند دیگر در مورد تصاویر، استفاده از ابزار های Lazy Load می باشد.استفاده از این ویژگی بدان معنی است که تصاویر فقط در صورت لزوم بارگذاری شوند. یعنی زمانی که کاربر بر روی تصاویر رفت لود شود. این کار باعث کاهش بار سرور شده و در نتیجه سئو مقاله شما را بهبود می بخشد. برای استفاده از این ویژگی های میتوانید از افزونه WP Rocket فارسی استفاده کنید.

سیستم کشینگ

افزونه WP Rocket گزینه های زیادی برای افزایش سرعت سایت در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از کش (Caching) قطعا موردی است که برای تقویت سئو داخلی سایت شما لازم است. اگر میخواید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، مقاله افزایش سرعت سایت های المنتوری را مطالعه کنید.

بهینه سازی سئو داخلی سایت

بعد از بهینه سازی قالب حالا می توانیم به مرحله بعد، یعنی سئو داخلی سایت برویم.

بهینه سازی Snippet

توصیه ما استفاده از افزونه Yoast SEO می باشد. از نظر ما این افزونه مفید بوده و به شما در سئو داخلی سایت کمک می کند. با استفاده از این افزونه، اصول اولیه ویرایش و بهینه سازی های Snippet را چک می کنیم. Snippet ها بخش های مختلف صفحه مانند، عنوان، نامک (Slug) و متا توضیحات که در نتایج قرار میگیرند را نمایش میدهد.

1- عنوان (Title)

شاید این کار ساده ای نباشد ولی توصیه ما اینه که 25 عنوان متفاوت را آزمایش کنید. این روش که به عنوان Upworthy معروف است به ما کمک می کند تا فراتر فکر کنیم. رتبه 1 بودن یک چیز است ولی مهارت واقعی، ماندگاری در رتبه یک می باشد. برای مثال اگر برای جستجو افزونه اینستاگرام برای وردپرس عناوینی مانند “افزونه های مخفی اینستاگرام” یا ” بهترین افزونه های اینستاگرام” استفاده می کنند، شما عنوان متفاوتی بنویسید.

نتایج جستجو را تجزیه و تحلیل کنید. به عناوینی که در واقع کاربر را جذب می کند و ابتدای کار روی لینک شما کلیک می کنند بیاندیشید. سپس عناوین را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهترین نتیجه را دارد.

2- نامک (Slug)

نامک ها در واقع برای کمک به موتور های جستجو می باشند. قطعا توصیه می شود از عنوان کامل مقاله استفاده نکنید. سعی کنید نامک را مختصر و کوتاه انتخاب کنید. به عنوان مثال به جای عنوان کامل “11 تا از بهترین افزونه های اینستاگرام برای وردپرس در سال 2019” می توان از نامک “بهترین-افزونه-اینستاگرام-وردپرس” استفاده کرد.

3- متا توضیحات (Meta Description)

توضیحات در واقع یک راه خوب برای جذب کاربر و مطالعه مقاله شما می باشد. هر چه توضیحات جذاب تر باشد، کاربری بیشتری به سمت شما جذب خواهد شد. شامل مطالبی کوتاه، شیرین و واضح

بهینه سازی کلید واژه در سئو داخلی

بهینه سازی محتوا

در هنگام تولید محتوا، توجه کنید حتما در محتوای شما سوالاتی مرتبط با موضوع خود را قرار دهید و فراموش نکنید که موتور های جستجو، محتوایی را که از کلمات مترادف استفاده می کند را می پسندد. همچنین موتور های جستجو کلمات (LSI) را نیز دوست دارند.

تمامی این موارد، سیستمی را تشکیل می دهند که موتور های جستجو با تجزیه و تحلیل کلماتی که کاربران در مورد آن ها بحث می کنند بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد.

حالا این سوالات و کلمات LSI را از کجا باید در بیاریم ؟

ابزار های زیادی در این باره در سطح اینترنت وجود دارد. ابزار هایی مانند Ahrefs،kparser و…. که میتوانید استفاده کنید.

در مرحله بعد، زیر عنوان های مقاله را بررسی کنید. با اضافه کردن زیر عنوان ها به کاربران اطمینان دهید تا در هر بخش در مورد چه مطلبی صحبت می کنید. به این شکل فهم بیشتری در مورد مقاله شما خواهند داشت.

لینک ها چه به صورت داخلی و خارجی، نقش مهم در سئو بازی می کنند. در سئو داخلی سایت، 3 نوع لینک سازی اهمیت دارد.

1- لینک های خارجی

لینک های خارجی که در درون مقاله استفاده می کنیم، باید به منابع قابل اعتماد متصل شده باشند.

2 -لینک داخلی- محتوای قدیمی

در هنگام نوشتن یک محتوا باید اطمینان حاصل کنیم تا محتوای های جدید ما، به مطالب قدیمی مرتبط از سایت خودمان لینک شده باشد. این کار با استفاده از المنتور به صورت خودکار انجام می شود. به این صورت که در هنگام لینک کردن متن مورد نظر، مطالب مرتبط را پیشنهاد می دهد.

3- لینک های داخلی – محتوای جدید

افزودن لینک داخلی به همان شکل مرحله دوم می باشد، با این تفاوت که میخواهیم به محتوای های جدید در سایت خودمان لینک دهیم.یک راه سریع برای یافتن مطالب مرتبط در سایت خودمان و لینک دادن به محتوای جدید، جستجو سریع در گوگل می باشد.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت

بهینه سازی نسخه موبایل در طراحی سایت، یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی سایت می باشد. همانطور که در بالاتر گفته شد، 47 در صد کاربران با استفاده از دستگاه های موبایل وب گردی می کنند. اگر نسخه موبایل سایت شما بهینه نباشد بر تجربه کاربری تاثیر گذاشته و ممکن است بازدید کنندگان سایت شما کاهش پیدا کند.

خوشبختانه زمانی که با المنتور طراحی انجام می دهید، کافیست از پنل المنتور گزینه واکنشگرا را زده و سایت خودتان را در دستگاه های مختلف بهینه کنید.

سئو داخلی سایت المنتور

بهینه سازی حرفه ای سئو داخلی سایت

در اینجا با اضافه کردن 2 نکته، سئو داخلی سایت را به صورت حرفه ای تر انجام دهید.

Featured Snippets

Featured Snippet ها ویژگی های نتایج جستجو گوگل هستند که سایت ها را در صدر لیست نتایج قرار میدهد. زیرا گوگل احساس می کند این لینک ها، پاسخ بهتری به کاربران می دهند.

همچنین Featured Snippet ها نرخ کلیک (CTR) را افزایش می دهد. باز هم ابزار های متفاوتی مانند Rich Results Test به شما برای مشاهده پیش نمایش این Snippet ها وجود دارد.

بهترین راه برای دریافت Featured Snippet ها، نوشتن مقاله های مختصر و واضح می باشد. به خصوص قسمت اول یا حدقل پاراگراف اول را طوری بنویسید که انگار یک سوال را پاسخ می دهید. بنابراین کوتاه و در حدود 45 تا 80 کلمه باشد.

در کنار این پاسخ ها، قرار دادن تصویر ایده خوبی هست. فقط حتما دستورالعمل های تصویر را که بالاتر گفته شد رعایت کنید.

Rich Snippets

Rich snippet ها جستجو های معمولی گوگل هستند که اطلاعات اضافی را نمایش می دهند. گوگل این داده ها را از صفحه HTML سایت شما دریافت می کند. این Rich snippet ها انواع مختلفی دارند که شامل بررسی ها، رویداد ها، دستوالعمل یا recipes می باشند.

همچنین گوگل ابزار هایی برای بررسی این محتوا دارد. اگر شما از ویجت ستاره المنتور استفاده کرده باشید، بدانید که این ویجت دارای کد های Snippet بوده و قابلیت اضافه کردن ستاره به نتایح گوگل سایت شما را دارد.

سئو داخلی سایت المنتور

بعد از انتشار صفحه، میتوانید با ابزار های تست، Snippet های صفحه را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

سئو یک فرآیند جذاب، در عین حال گسترده و بی پایان است. با این وجود، حتی اگر کار بیشتر از این چک لیست انجام دهید، وب سایت شما معیار های بیشتری از الزامات موتور های جستجو را برآورده می کنند.

مواردی که در این مقاله بیان شد، در مورد سئو داخلی المنتور بود. برای دستیابی به رتبه های بالاتر نیاز به بهینه سازی سئو فنی نیز می باشد. مقاله سئو المنتور: چگونه سایت المنتوری خود را بهینه کنیم به شما در بهینه سازی سئو در المنتور کمک می کند.

هر چه بیشتر این دستوالعمل ها را رعایت کنید، رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهید داشت. امیدواریم که این مقاله تفاوت بزرگی در رتبه های سایت شما ایجاد کند.

امتیاز دهید

[kkstarratings]

اشتراک گذاری

آخرین مقالات

برچسب ها

لینک کوتاه

https://elementorfa.ir/?p=15568

فهرست مطالب

8 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از این مقاله خوب
    به نظر شما بهتره slug نوشته‌ها رو فارسی بنویسیم یا انگلیسی؟ به نظر خودم برای وب فارسی بهتره اسلگ هم فارسی باشه ولی مشکل slug فارسی اینه که موقع اشتراک گذاری توی شبکه‌های اجتماعی اصلا ظاهر جالبی نداره… برای این مساله چه پیشنهادی دارید؟

  2. سلام
    آخرین موضوعی که گفتین
    این ستاره ها دارای اسنیپت گوگل هستن اما قابلیت ستاره دهی ندارند.
    چطور میشه این قابلیت رو بهش اضافه کرد؟
    افزونه kk star رو میشناسم اما نمیشه با ستاره خود المنتور این کار رو انجام داد؟

    1. با سلام
      با استفاده از ویجت ستاره المنتور امکان امتیاز دهی وجود ندارد و فقط یک مقدار ثابت را نشان می دهد.

      1. خب این یعنی میشه هر مقداری خواستیم خودمون بدیم بدون رای گیری از بقیه مثلا همه محصولات 5 ستاره باشن😈😈😈😈😈

        البتهیه نکته ای بهتون بگم که شاید ندونید
        اگر سایت رو به صورت اختصاصی با قالب سلام المنتور طراحی کنید
        وقتی ویجت کامنت رو همراه با ستاره ها توی یک برگه طراحی کنید.
        یک قسمت ستاره دهی به کامنت ها اضافه میشه که میانگین ستاره ها توی اون ویجت نمایش داده میشه 😎😎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *