لوگو سایت
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اضافه کردن اسکرول روان (Smooth Scroll) به سایت وردپرس

افزونه MouseWheel Smooth Scroll
4.1/5 - (7 امتیاز)

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه در برخی از وب سایت ها می توانید به راحتی صفحه را اسکرول کنید؟ علاوه بر این، آیا تا به حال شده است که بخواهید بر روی سایت خود قرار دهید؟

اگر پاسخ شما بله است، مقاله مناسبی را انتخاب کرده اید. در پست امروز نحوه قرار دادن این ویژگی را به 2 روش توضیح خواهیم داد.

اسکرول روان (Smooth Scroll) چیست و چرا وب سایت شما به آن نیاز دارد؟

اسکرول روان به ویژگی اشاره دارد که به بازدیدکنندگان امکان پیمایش روان را می دهد. ویژگی اسکرول روان می تواند به تجربه کاربر در سایت شما کمک کند زیرا با متوقف کردن اسکرول، پیمایش ناگهان متوقف نمی شود. در عوض، کمی بیشتر از نقطه اسکرول شما پیمایش می کند تا پیمایش نرمتر شود.

اسکرول روان به ویژه درصورتی که صفحات طولانی در وب سایت خود داشته باشید بسیار مفید است زیرا پیمایش نرم هضم یکباره مطالب را آسان می کند.

زمانی که از ویژگی Parallex در سایت خود استفاده می کنید یا هنگامی که از پیوندهای لنگر برای رفتن به بخش های مختلف صفحه استفاده می کنید و یا برای ایجاد دکمه بازگشت به بالا استفاده می کنید، تجربه کاربری بهتری در سایت خود ایجاد می کنید.

افزونه MouseWheel Smooth Scroll

افزونه MouseWheel Smooth Scroll

افزونه MouseWheel Smooth Scroll به شما امکان می دهد به راحتی اسکرول روان را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

لازم به ذکر است که حتی اگر قالب شما با اسکرول روان همراه باشد می توانید از این افزونه برای کنترل بیشتر بر جلوه ها و مدت زمان اسکرول روان استفاده کنید.

برای راه اندازی افزونه، باید به تنظیمات وردپرس > Smooth Scroll بروید. در این صفحه می توانید سرعت و انیمیشن را تنظیم کنید. همانطور که از تصویر می بینید ، من تنظیمات 50 فریم ، 400 سرعت انیمیشن و اندازه گام 150 پیکسل را تنظیم کرده ایم.

افزونه MouseWheel Smooth Scroll

تنظیمات دیگری نیز وجود دارد. مانند فعال کردن پشتیبانی از صفحه کلید و تاچ پد و تغییر سرعت شتاب، بنابراین در صورت تمایل می توانید با آنها بازی کنید و ببینید تأثیر آنها بر انیمیشن چیست.

هنگامی که تنظیمات را به دلخواه پیکربندی کردید، به پایین صفحه رفته و برای ذخیره تغییرات، روی دکمه ذخیره کلیک کنید. سپس می توانید صفحه سایت را رفرش کنید و ببینید که چگونه انیمیشن به نظر می رسد. می توانید  تا زمانی که به انیمیشن دلخواه خود برسید تنظیمات را ویرایش کنید.

امیدواریم که از این آموزش هم به خبوی استفاده کرده باشید. اگر مشکلی در اجرای این آموزش داشتید، از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

4.1/5 - (7 امتیاز)

اشتراک گذاری

آخرین مقالات

برچسب ها

لینک کوتاه

https://elementorfa.ir/?p=99054

فهرست مطالب

9 پاسخ

  1. این پلاگین تو تلفن کار نمیکنه چگونه میشه کاری کرد تو گوشی همراه یا تبلت هم اسکرول نرم داشته باشه ؟

  2. سلام خیلی عالی

    سایت المنتور فارسی هم انگار اسکرول ش ناگهان توقف نمی کند.
    آیا از همین افزونه استفاده کرده اید؟

  3. نوار سمت راست که بالا پایین میریم
    اگه بخواهیم شکل ظاهریش رو عوض کنیم افزونه خاصی هست؟

    1. با سلام
      اگر مقاله را کامل مطالعه کنید به طور کلی مربوط به اسکرول هست و جهت خاصی منتقل نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *