با گسترش ویروس COVID-19، طراحان وب سایت ها باید بر تاثیر آن اگاه شده و بر همین اساس آماده شوند.
همه گیر شدن کروناویروس نه تنها از منظر سلامتی بلکه از نظر اقتصادی نیز تهدیدی برای طراحان وب است. بیشتر و بیشتر افراد به کار از خانه محدود می شوند، در حالی که اقتصاد جهان در حال پشت سر گذاشتن اوقات دشواری است.
در اینجا می خواهیم نقشه تهدید های فعلی را تهیه کرده و راه هایی که طراحان وب می توانند در مقابل این تهدید و تغییراتی که در شغل خود ایجاد می شود خود را آماده کنند.
طبق سوالی که از کاربران المنتور در سراسر جهان پرسیده شده، این پاسخ ها ایده اشتراک گذاری این را مطلب را رقم زد.
شما به عنوان فریلنسر و آژانس تبلیغاتی با وضعیت فعلی این ویروس چگونه برخورد می کنید؟ آیا نکاتی برای کمک به دیگران دارید؟
بلند مدت در مقابل کوتاه مدت
اثرات کوتاه مدت COVID در صنایع مختلف واضح است. پروازها و کنفرانس های لغو شده و کاهش عمیق در بورس، تنها معدود چالش های اقتصادی جهانی است که توسط ویروس ایجاد شده است.
اما تاثیرات بلند مدت اهمیتی ندارد. علائم اولیه این ویروس به تهدیدهای مالی احتمالی در مورد SMB ها (کسب و کار های کوچک ) اشاره دارد.
طبق بررسی جدیدی که از Veem انجام شده است، 27 درصد از مشاغل انتظار دارند که coronavirus تاثیر متوسط تا بالا بر درآمد خود داشته باشد. 30 درصد دیگر انتظار دارند ویروس تاثیر متوسط تا زیاد بر زنجیره تامین آنها داشته باشد. 52 درصد می گویند که در حال اتخاذ تدابیری برای آماده سازی برای رکود اقتصادی هستند.
آیا طراح وب یک مزیت است یا نه؟
از آنجا که بسیاری از طراحان وب عادت دارند از خانه کار کنند، به نظر می رسد که آنها مجهزترین تجهیزات برای انجام کار از راه دور را در اختیار دارند. در حالی که به کارمندان Google و سایر شرکت ها توصیه می شود که کار خود را از خانه انجام دهند، طراحان وب فریلنسر در حال حاضر روال کاری و امکانات مورد نیاز خود را تجهیز کرده و آماده کار هستند.
در واقع ، بسیاری از کاربران نظرات مشابهی را برای این ادعا نوشتند:
فکر می کنیم ما به عنوان توسعه دهندگان وب بسیار ممتاز هستیم. من از خانه کار می کنم بنابراین بسیاری از عملکردها تحت تاثیر قرار نمی گیرند
من فکر میکنم فریلنسر نسبت به کارمند و کارآفرین از امنیت بیشتری برخوردار است. 24 ساعت در یک اتاق
اما این مزیت فقط در حالت گفتاری است.
بیایید ابتدا تاثیر آن را در کسب و کار های کوچک در نظر بگیریم.
هرچه تعداد بیشتری از مردم در قرنطینه و در خانه خود باقی بمانند، مشاغ سنتی (مغازه ها) ضربه مستقیم را متحمل می شوند.
به دلیل کاهش تقاضا و همچنین عادت به کم خرج کردن به احتمال زیاد این سناریو ها اتفاق می افتد:
- کسب وکار های کوچک کمتری راه اندازی می شود. کارآفرینان تا زمانی که همه چیز مشخص نشود، فعالیت خود را به تاخیر می اندازند. این بدان معناست که شما تعداد پروژه های کمتری نسب به گذشته و تا جذب سرمایه دریافت خواهید کرد.
- هزینه ها را کاهش می یابد. استارتاپ های تاسیس شده هزینه های خود را کاهش داده و تعداد سئو کارها را کاهش می دهند، سایت های خدماتی و ارائه پشتیبانی سرنوشت مشابهی دارند.
- متأسفانه بسیاری از کسب و کارها تعطیل خواهند شد. با فرض ادامه ویروس، این مرحله اجتناب ناپذیر است.
از آنجایی که طراحان وب اکثرا با کسب و کارها به عنوان منبع اصلی مشتری خود کار می کنند، احتمالا ضربه به این بخش تاثیر مشابهی بر مشاغل آنها خواهد گذاشت.
چگونه طراحان وب می توانند آماده شوند
اگر خطرات ناشی از این ویروس را درک کنیم، می توانیم اقدامات لازم را برای محافظت از کسب و کار خود انجام دهیم.
1. مخارج خود را به حداقل برسانید
طراحان وب باید روش هایی برای کاهش هزینه ها پیدا کنند. جلساتی را با مشتریان فعلی یا جدید از طریق مکالمه تصویری انجام دهید و هزینه رفت و آمد خود را کاهش دهید. اگر هزینه هایی دارید که به باعث درآمدزایی نمی شوند، در حال حاضر قطع کنید.
از هزینه هایی فعلی خود مانند: هاستینگ، خرید نرم افزار، اشتراک سایت ها و … کاسته و با عدم تمدید برخی از آنها ممکن است از افزایش مخارج شما جلوگیری شود.
می خواهید 100 هزار تومان یا بیشتر هزینه قالب وردپرس کنید؟ شاید بدون قالب هم بتوانید سایت تان را طراحی کنید. افزونه المنتور جایگزینی در مقابل چندین قالب و افزونه می باشد.
اقدامات بسیاری وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های خود انجام دهید. آنچه مهم تر از کاهش هزینه ها می باشد، کاهش انتظار در پروژه های جدید می باشد.
2. نمونه کارها را مرتب سازی و اولویت بندی کنید
این بیماری همه گیر دارای تاثیرات متنوعی در مشاغل مختلف ایجاد کرده است. در حالی که صنعت گردشگری صدمه دیده است، اما تولید کنندگان لوازم بهداشتی رشد خوبی داشته اند.
اگر نمونه کار های متنوعی دارید، می توانید بر اساس مشاغل پر رونق این روز ها دسته بندی کنید.
اگر برای هتل و یک فروشگاه اینترنتی وب سایت طراحی می کنید، به دلیل بازخورد بهتره فروشگاه آنلاین چگونه می توانید تمرکز بیشتری را به فروشگاه آنلاین بیاورید؟
اکنون زمان بسیار خوبی برای سازماندهی صفحه نمونه کارها است.
3. با مشتری های گذشته خود ارتباط برقرار کنید
همه راه های معمولی برای ارتباط با مشتری از بین رفته و باید روش های جدیدی را برای پیدا کردن مشتری بررسی کنید.
ملاقات با مشتریان از طریق موقعیت های اجتماعی مانند کنفرانس ها در شرایط امروزی گزینه مناسبی نیست. اما نا امید نشوید، به احتمال زیاد با برقراری ارتباط با یک مشتری قدیمی می توانید یک پروژه جدید را شروع کنید.
در اینجا برخی از آمارهای مربوط به سرمایه گذاری در مشتری های قدیمی و فعلی آمده است:
- به دست آوردن مشتری جدید می تواند پنج برابر زمان بیشتری از حفظ مشتری فعلی داشته باشد.
- میزان موفقیت انجام پروژه با مشتریان فعلی 60 تا 70 درصد است و برای مشتریان جدید 5 تا 20 درصد است.
4- مهارت های جدید و البته رو بورس یاد بگیرید
از آنجا که انتظار می رود در این زمان مقدار کار کمتری انجام شود، تعداد روز های خالی بیشتری در اختیار دارید. این بار را در یادگیری مهارت های جدید و گسترش دانش خود سرمایه گذاری کنید. سئو،بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) از مهارت هایی هستند که ممکن است در تقاضای زیاد باقی بمانند و حتی شاهد افزایش تقاضا باشند.
صحبت های دلگرم کننده
ایده های خلاقانه داشته باشیم و سریعا اجرایی کنیم
این موضوع هم تمام می شود و ما می مانیم و جامعه ی قوی ای که ساختیم.
0 پاسخ